Followers

Anwar Ibrahim Serang Balik Penghina Habibie!

Mantan Deputi Perdana Menteri Malaysia Anwar Ibrahim
Mantan Wakil Perdana Menteri Anwar Ibrahim
Mantan Deputi Perdana Menteri Malaysia Anwar Ibrahim tampaknya ikut geram dengan tulisan Mantan Menteri Penerangan Malaysia, Zainudin Maidin, di sebuah koran Malaysia, yang menyebut Presiden ketiga RI, Bacharuddin Jusuf Habibie,  sebagai pengkhianat bangsa.

Apalagi dalam tulisannya, Zainudin menyamakan BJ Habibie dengan Anwar Ibrahim sebagai "The Dog of Imperialism".

Melalui akun twitternya @anwaribrahim menyebut Zainudin :
"Arogan pimpinan umno dan media penguasa yg tdk didukung rakyat!"
Dalam keterangan tertulis  dalam blog pribadinya.
http://anwaribrahimblog.com/,, Anwar Ibrahim yang dikenal tokoh oposisi di Malaysia itu menyerang balik Zainudin. Berikut petikannya dalam bahasa Malaysia :



SERANGAN KE ATAS BJ HABIBIE: KENYATAAN ZAINUDIN MAIDIN DANGKAL, BERPRASANGKA KEJI

Saya dimaklum dan terkesan dengan serangan jelek oleh Zainudin Maidin ke atas mantan Presiden Indonesia, YTH Bapak BJ Habibie seperti yang diterbit semalam oleh Utusan Malaysia, akhbar milik UMNO.


Tulisan Zainudin Maidin sememangnya diketahui dangkal (mediocre) dan beliau mewakili sosok elit UMNO yang berprasangka keji terhadap negara Indonesia. Ramai sedia maklum tentang latar belakang Zainudin; beliau merupakan mantan editor akhbar Utusan Malaysia milik UMNO, juga mantan menteri penerangan yang sering menuding jari dan melabel kelompok yang tidak sehaluan dengan UMNO sebagai ‘pengkhianat’.
Zainudin merupakan satu-satunya menteri kanan yang tewas dalam pilihan raya umum lalu kepada calon dari Parti Keadilan Rakyat, justeru kita bisa memahami keresahan, dendam dan motif beliau dalam melancar serangan sebegini.


Kenyataan Zainudin sewajarnya tidak perlu dilayan dan ianya tidak mewakili massa di Malaysia. Zainudin adalah sosok angkuh (arogan) dan rasis yang merupakan salah satu antara penyebab tercetusnya krisis bilateral membabitkan Malaysia-Indonesia.
ANWAR IBRAHIM

Anwar Ibrahim Serang Balik Penghina Habibie!
Anda sedang membaca artikel Anwar Ibrahim Serang Balik Penghina Habibie! dengan url : http://sigithermawan12.blogspot.com/2012/12/anwar-ibrahim-serang-balik-penghina.html
Dapatkan Artikel Terbaru Gratis!! Masukan Email Kamu Disini :
Terima Kasih
Comments
0 Comments

0 komentar :

Post a Comment

budayakan berkomentar sopan dan edukatif...

Baca Juga

 
Tahukah Kamu »